5) 7-9 stycznia 2022 - odosobnienie medytacyjne on-line z Neerajem

W dniach 7-9 stycznia (piątek-niedziela), po święcie urodzin Swamiego Guru Prasada Paramahansy, odbędzie się trzydniowe odosobnienie medytacyjne on-line z Neerajem połączone z intensywną praktyką kriji. 

UWAGA! Osoby zainteresowane uczestnictwem są zobowiązane zgłosić swój udział do Renaty na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . Tylko osoby, które się zgłoszą otrzymają później link do wydarzenia. 

  

PROGRAM ODOSOBNIENIA MEDYTACYJNEGO:

Dzień pierwszy - 7 stycznia (piątek)

9:00 -10:00 (sesja on-line) - Guruji dokona rozpoczęcia odosobnienia oraz przekaże swoją wiadomość dla uczniów, następnie Neeraj udzieli wićaru.

10:00 -12:00 - pierwsza sesja (samodzielna medytacja)

12:00 - 13.00 - przerwa na lekki posiłek

13:00  - 15:00 - druga sesja (samodzielna medytacja)

15:00 - 15:30 - przerwa na herbatę 

15:30 - 18:00 - prowadzona medytacja (z nagrania) i dalsza samodzielna medytacja 

Koniec pierwszego dnia. 

  

Dzień drugi - 8 stycznia (sobota)

9:00 -12:00 - pierwsza sesja (samodzielna medytacja)

12:00 - 13.00 - przerwa na lekki posiłek

13:00 -15:00 - druga sesja (samodzielna medytacja)

15:00 - 15:30 - przerwa na herbatę

15:30 - 18:00 - prowadzona medytacja (z nagrania) i dalsza samodzielna medytacja

Koniec drugiego dnia. 

 

Trzeci dzień - 9 stycznia (niedziela)

9:00 - 9:15 (sesja on-line) - podsumowanie odosobnienia medytacyjnego przez Neeraja 

09:15 - 09:45 - czterech uczestników podzieli się swoimi doświadczeniami 

09:45 - 10:00 - przesłanie od Guruji dla uczniów i błogosławieństwo na dalszą praktykę kriji 

10:00 - 11:00 - Neeraj odpowie na pytania przesłane wcześniej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

11:00 - 12:00  - pierwsza sesja (samodzielna medytacja)

12:00 - 13.00 - przerwa na lekki posiłek

13:00 -15:00 - druga sesja (samodzielna medytacja)

15:00 - 15:30 - przerwa na herbatę

15:30 - 18:00 - prowadzona medytacja (z nagrania) i dalsza samodzielna medytacja

Koniec trzeciego dnia. 

 

Każdego dnia po godz. 18:00 uczestnicy odosobnienia mogą kontynuować praktykę kriji bądź też odpoczywać po całodziennej praktyce.

 

WAŻNE WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE UCZESTNICTWA W ODOSOBNIENIU:

1. Każdy powinien trzymać się godzin wyznaczonego programu poprzez ścisłą samodyscyplinę. To odosobnienie jest tylko dla osób, które zgłosiły wcześniej chęć uczestnictwa. Proszę pamiętać, że jest to odosobnienie intensywnej praktyki kriji i każdy powinien podejść do tego bardzo poważnie. 

2. Telefony przez cały czas medytacji powinny być wyłączone lub w trybie samolotowym. Również wszystkie inne urządzenia elektroniczne powinny być wyłączone, aby nie powodowały rozproszenia. Po każdorazowym zakończeniu spotkania na żywo on-line należy wylogować się z aplikacji i wyłączyć urządzenie. 

3. Należy ograniczyć do niezbędnego minimum korzystanie z telefonu i innych urządzeń, jak telewizor, radio czy komputer w czasie trwania całego odosobnienia. 

4. Należy spożywać lekkostrawne posiłki, najlepiej w ilości połowy zwyczajowej porcji, gdyż wszyscy będziemy w pozycji siedzącej przez większość dnia i strawienie większej ilości pożywienia będzie dla naszego organizmu trudne. W czasie medytacji wasza wibracja staje się subtelna i wznosi się powyżej obszaru gardła, co powoduje, że jest w nas mniej odpychania i mniejsza aktywność w dolnym obszarze ciała. Zalegające w przewodzie pokarmowym pożywienie będzie powodowało duży dyskomfort. 

5. Należy starać się przerywać ciągi myślowe robiąc wtedy dźwięk Guru. Przez cały dzień powinniśmy być całkowicie zatopieni w dźwięku Mulmantry. 

6. Należy mieć cały czas pod ręką butelkę z wodą do picia. 

7. Należy przyjąć wygodną dla siebie pozycję. Nasze ciało i umysł powinny być zrelaksowane, całkowicie wolne od napięcia. W razie potrzeby, można oprzeć plecy o ścianę bądź cokolwiek innego. Osoby starsze, które nie są w stanie siedzieć cały dzień na podłodze, mogą siedzieć na krześle lub na odpowiednio przygotowanym do tego siedzeniu na łóżku.

8. Osoby, które mają w zwyczaju wstawać na nocną pudźę o godz. 3:00, mogą to robić, jeżeli czują się na siłach.

9. Powinniśmy siadać do medytacji z nastawieniem „zwycięstwo albo śmierć”, robiąc to dla siebie, swoich bliskich i całej planety. 

10. Odosobnienia medytacyjne on-line są organizowane przez Guruji dla Jego uczniów, aby byli oni silni i bezpieczni w tych trudnych czasach. Nagrywanie spotkań on-line na żywo i ich rozpowszechnianie jest niedozwolone! Prosimy gorąco, aby dostosować się do wymienionych wyżej reguł odosobnienia z samodyscypliną i szczerym zaangażowaniem. Odosobnienie to jest organizowane dla korzyści wszystkich uczniów Ajapa Jogi.

Jai Guru!